1. Jak założyć konto biblioteczne przez Internet?
Wejdź na stronę
https://www.ursynoteka.pl,
w prawym górnym rogu kliknij Zaloguj.
Otworzy się strona z okienkami: Logowanie
i Rejestracja. Kliknij Rejestracja i postępuj zgodnie ze
wskazówkami.
2. Jak się zalogować do konta bibliotecznego?
Przy rejestracji, na podany adres email dostaniesz
link i tymczasowe hasło. Po otwarciu linku postępuj zgodnie z instrukcją.
3. Zapomniałem/am hasła do logowania, jak dostać nowe?
W oknie logowania kliknij napis: Nie pamiętasz hasła?
4. Mam kartę
biblioteczną, ale nie mam hasła do logowania, jak je uzyskać?
Przyjdź do najbliższej placówki bibliotecznej i poproś
bibliotekarza o wygenerowanie hasła.
5. Kiedy następuje zablokowanie konta
bibliotecznego?
Konto blokowane jest automatycznie, jeżeli są przetrzymane książki, nie uregulowane opłaty za zagubione bądź przetrzymane książki, ew. karta została zagubiona.
6. Zgubiłem/am kartę, co muszę zrobić?
Zgłoś się do najbliższej biblioteki i poproś o wydanie
nowej karty (koszt 5zł). Zamiast używać
tradycyjnej karty możesz pobrać do telefonu kod kreskowy dostępny w Twoim koncie na
stronie internetowej. Dane Twojego konta bibliotecznego bibliotekarz może zapisać
również na karcie miejskiej.
7. Czy można oddać
książki bez karty bibliotecznej i czy może to zrobić inna osoba za mnie?
Tak, przy zwrocie książek karta nie jest potrzebna, może je oddać każda osoba , która o to
poprosisz.
8. Jakie są opłaty przy zapisie do biblioteki?
Zapis do biblioteki jest bezpłatny.
9. Ile kosztuje wypożyczenie książki?
Wypożyczanie książek jest bezpłatne. Wyjątkiem są niektóre pozycje wypożyczane za kaucją. Przy zwrocie książki
kaucja jest zwracana Czytelnikowi.
10. Jaka jest wysokość kary za przetrzymanie książki?
Za każdy dzień przetrzymania opłata wynosi 10gr.
11.
Jestem zapisany/na w jeden wypożyczalni, co muszę zrobić,
żeby móc wypożyczać książki w innej placówce?
Karta biblioteczna uprawnia do korzystania ze
wszystkich placówek na terenie Ursynowa, bez żadnych dodatkowych formalności.
12.
Zbliża się termin zwrotu książki, a nie mogę jeszcze jej
oddać, co mogę zrobić?
Możesz samodzielnie przedłużyć (prolongować) okres wypożyczenia książki przez Internet przed upływem terminu, o ile danej książki nie zamówił inny Czytelnik. Możesz też tego dokonać osobiście u bibliotekarza, telefonicznie lub wysyłając e-mail na adres placówki, z której została wypożyczona książka.
13. Czy można przedłużyć okres wypożyczenia telefonicznie?
Tak, o ile danej książki nie zamówił inny Czytelnik.
14. Minął termin wypożyczenia książki, a nie skończyłem/am jej czytać, co mogę zrobić?
O ile na książkę nie oczekują inni czytelnicy,
możesz to zrobić osobiście u
bibliotekarza, telefonicznie lub wysyłając
prośbę na adres e-mail biblioteki, z której została wypożyczona książka.
15. W jakim przypadku nie można przedłużyć okresu
wypożyczenia książki?
Zmiana terminu zwrotu książki jest niemożliwa, jeśli
dana pozycja jest zarezerwowana przez innego Czytelnika.
16.
Chciałem/am zarezerwować książkę, która jest dostępna w
bibliotece, dlaczego nie mogę tego zrobić?
W godzinach pracy biblioteki opcja
rezerwowania książek przez Internet jest zablokowana. Z usługi tej można skorzystać
w jedynie w godzinach zamknięcia biblioteki.
Możesz zadzwonić do wybranej biblioteki i poprosić bibliotekarza o
zarezerwowanie dla Ciebie książki.
17. Czy książki mogę zwrócić w dowolnej placówce Ursynoteki?
Książki i inne media należy oddawać
tylko w placówce, w której zostały one wypożyczone.
18. Jak rezerwować/zamawiać książki przez Internet?
Możesz rezerwować i zamawiać materiały biblioteczne
przez Internet, po zalogowaniu się do katalogu online Ursynoteki https://ursynoteka.pl. Po wyszukaniu wybranej książki należy kliknąć ikonę Rezerwuj / Zamów znajdującą się obok sygnatury książki.
Zamawiam wydanie – jeżeli widzimy taki komunikat to znaczy, że w chwili obecnej
wszystkie egzemplarze są wypożyczone. Jeżeli klikniemy na „zamawiam wydanie”,
wówczas ustawimy się w kolejce do wypożyczenia.
W przypadku kiedy książka jest
dostępna, a placówka czynna, wówczas pojawia się komunikat „sprawdź
dostępność”. Oznacza to, że książkę można zarezerwować tylko telefonicznie.
Rezerwacje książki dostępnej w bibliotece są możliwe tylko po godzinach
otwarcia placówki.
Zarezerwuj egzemplarz – jeżeli jest taki komunikat to znaczy, że książka jest
dostępna na miejscu, a placówka jest zamknięta. Wtedy po kliknięciu
zarezerwujemy ją dla siebie. Następnie należy czekać na potwierdzenie na e-mail
lub sms. Wówczas należy się udać do Biblioteki po pozycje, która będzie na nas
oczekiwać.
19. Ile książek mogę zamówić?
Zamówić można 20 książek jednocześnie.
20. Ile czasu od chwili powiadomienia zamówiona książka oczekuje w bibliotece?
Od chwili otrzymania powiadomienia zamówiona pozycja
oczekuje w bibliotece 3 dni robocze.
21. Czy można ten sam tytuł zarezerwować w kilku wypożyczalniach?
Ten sam tytuł można zarezerwować tylko w jednej placówce.
22. Czy ktoś z rodziny może korzystać z mojej karty bibliotecznej?
Tak, osoba taka musi być upoważniona przez właściciela
karty oraz mieć przy sobie jego kartę
biblioteczną.
23. Zgubiłem/ zniszczyłem książkę, co mam zrobić?
W takim przypadku
skontaktuj się z pracownikiem biblioteki, z której wypożyczyłeś zniszczoną/zagubioną książkę.
24. Mieszkam w innej
dzielnicy/innym mieście, czy mogę się zapisać do Ursynoteki?
Do Ursynoteki może się zapisać każdy, bez względu na
adres zamieszkania.
25. Od jakiego wieku mogę zapisać dziecko do biblioteki?
Nie ma wieku granicznego od jakiego można zapisać
dziecko do biblioteki.
26. Nie dostaje powiadomień na adres e-mail, co się stało?
Na początek sprawdź folder SPAM. Jeśli to nie pomoże
należy powiadomić o problemie pracownika biblioteki, który sprawdzi poprawność
adresu e-mail na koncie bibliotecznym.
27. Czy do biblioboxu
w danej placówce mogę zwrócić książki z innej biblioteki?
Do biblioboxu znajdującego się przy danej placówce
można zwrócić tylko książki w niej wypożyczone.
28. Czy mogę ustąpić
miejsca w kolejce na książkę osobie za mną i wejść na jej miejsce?
Możesz zrezygnować z odbioru zarezerwowanej książki i
zamówić ją ponownie. Jednak w takiej sytuacji zajmiesz ostatnie miejsce w
kolejce.
29. Na ile można wypożyczyć książkę?
Książkę w większości przypadków można wypożyczyć na 30
dni. Wyjątek stanowią lektury, które mogą być wypożyczane na 14 dni. Okres wypożyczenia
może również ulec skróceniu w przypadku zbiorów szczególnie cennych lub
poszukiwanych.
30. Na ile można wypożyczyć film?
Film można wypożyczyć na 2 dni. Wyjątkiem są nowości,
które wypożyczane są na 24h.
31. Na ile można wypożyczyć audiobook?
Audiobook można wypożyczyć na 14 dni.
32. Co to jest książkomat?
Jest to urządzenie samoobsługowe pozwala na odbiór zamówionych uprzednio w
bibliotece egzemplarzy.
33. Jak korzystać z książkomatu?
Czytelnik zamawia dowolną pozycję przez internetowy katalog biblioteczny dla
Wypożyczalni dla Dorosłych i Młodzieży Nr 34 ul. 6 Sierpnia 23 z miejscem
odbioru książkomat.
– System, drogą mailową i sms wysyła do Czytelnika informację, do kiedy wybrana
pozycja
będzie oczekiwać na odbiór
– Po otrzymaniu informacji o realizacji zamówienia odbierz książkę z
Książkomatu przy Wypożyczalni dla Dorosłych i Młodzieży Nr 34 ul. 6 Sierpnia
23.
– Przyłóż swoją kartę biblioteczną lub kartę miejską z zakodowaną kartą
biblioteczną do czytnika na Książkomacie (skrzynka otworzy się automatycznie)
– Odbierz swoje zamówienie w przeciągu 3 dni od otrzymania powiadomienia o
odbiorze (o dowolnej porze dnia i nocy)
34. Gzie znajduje się książkomat?
Książkomat stoi przy Wypożyczalni dla Dorosłych i Młodzieży Nr 34 ul. 6
Sierpnia 23
35. Czy mogę zamówić do książkomatu
książkę z innej wypożyczalni mieszczącej się na Ursynowie?
Do książkomatu można zamówić tylko książki ze zbiorów Wypożyczalni dla
Dorosłych i Młodzieży Nr 34 ul. 6 Sierpnia 23